woensdag 1 juni 2011

'Zwarte presidentskandidaat Republikeinen'

.
Zoals bijna iedereen met een website, maak ik gebruik van een web counter om inzicht te krijgen in bezoekersaantallen. Hierdoor kan ik tevens zien via welke zoekopdrachten mensen op mijn website komen. Recent zag ik ineens zoekopdrachten als "zwarte presidentskandidaat republikeinen" verschijnen. Blijkbaar heeft een of ander Nederlands nieuwsmedium ontdekt dat de Afro-Amerikaanse zakenman Herman Cain zich beschikbaar heeft gesteld als presidentskandidaat voor de Republikeinen. En schijnbaar werd daarbij vooral aandacht besteed aan de huidskleur van Cain. Nederlandse journalisten zijn wat dat betreft erg voorspelbaar. Zij suggereren vaak dat de Republikeinse achterban racistisch is, terwijl zij zich juist vaak op huidskleur fixeren (dat gebeurde destijds ook bij de opkomst van Barack Obama).

Enkele maanden geleden was Herman Cain nog een geslaagde, maar onbekende zakenman. Ondertussen is hij echter populair geworden bij de Republikeinse achterban. Vooral zijn uitgesproken rechtse standpunten spreken veel mensen aan. Er bestaat namelijk grote onvrede over Republikeinse beroepspolitici die men RINO's noemt: Republicans In Name Only. Het wordt deze politici aangerekend dat zij hun achterban niet op de juiste manier vertegenwoordigen. Deze stemming heerst vooral onder Republikeinen die zich bij de Tea Party-beweging hebben aangesloten. Vandaar dat men volgend jaar een echt uitgesproken Republikein als tegenstander van Barack Obama wil.

Hieronder vindt u de meest recente campagne-video van Herman Cain. Zelf houd ik niet zo van dit soort filmpjes, maar de video geeft wel enigszins een indruk waarvoor Cain staat. Hoewel mijn persoonlijke favoriet Rudy Giuliani is, mag Cain het van mij worden. Als hij maar die dramatisch slechte Barack Obama uit het Witte Huis jaagt.



_____