donderdag 7 oktober 2010

Geert Wilders is geen racist


De waarheid van het onderstaande citaat van de Vlaming
Geert van Istendael is eigenlijk evident, maar er kan niet vaak genoeg op gewezen worden. Op deze website wees ik zelf ook al eens op het feit dat kritiek op de islam geen racisme is. Wie een niet-racistische islam-criticus desondanks als "racist" bestempelt, is een smerige demagoog.

In uw kranten lees ik dat Geert Wilders een racist is. Ik heb niet elk publiek woord van hem gelezen of gehoord, maar in wat ik wel hoorde of las, vond ik geen spoor van racisme. Harde kritiek op één bepaalde religie, dat zeker. Sinds wanneer echter is kritiek op een godsdienst hetzelfde als racisme? Deze godsdienst heeft miljoenen aanhangers in bijvoorbeeld Indonesië, Bangladesh, Turkije en Senegal. Mocht ik het willen, dan kan ik me morgen bekeren. Als je het woord racisme zo wijd openspalkt, dan barst het en vloeit alle betekenis eruit weg.


Zie ook:

Het proces tegen Geert Wilders is een politiek proces, Lux et Libertas, 6 oktober 2010

In een vrij land wordt kritiek op een godsdienst buiten de orde verklaard, Carel Brendel, HetVerraadVanLinks.nl, 2 oktober 2010

Deze vervolging past niet bij een beschaafd land, Kustaw Bessems, DePers.nl, 22 september 2010

Pat Condell over het proces tegen Geert Wilders, Lux et Libertas, 6 februari 2010

Justitie treedt op als verlengstuk van dictatoriale regimes, Carel Brendel, HetVerraadVanLinks.nl, 19 januari 2010

"Geert Wilders ist ein Held unserer Zeit", Ibn Warraq, Spiegel Online, 2 april 2008


_____